Sidor

måndag, oktober 24, 2011

Måndag

Idag var jag hos Lifri på förmiddagen. Han var en riktig liten lortgris, fullkomligt lerinpackad idag. Han kom snällt fram i hagen och verkade allmänt nöjd och belåten.
Jag började lite från marken innan jag red och våra början på öppna börjar faktiskt likna öppna i båda varven, han är så duktig. Sen så red jag på volten, hade ställt upp lite koner att rida slalom mellan och det gick väl så där. Vi kom runt dem men helst så ville han inte svänga åt vänster, det var tidigare favorithållet. Så det krävdes lite lirkande för att han skulle gå med på det. Han ville inte heller gå på fyrkantsspåret i högervarv så det krävdes lite övertygande från min sida innan han köpte att det skulle vi visst det.
Men han var lugn och fin och blev inte upprörd över att jag använde skänklarna eller över att jag tog i munnen. Tidigare har han blivit ganska stressad när jag har inverkat på honom, framför allt när det gäller skänklarna. Men nu är han alltså cool. Detta betyder att det går att kommunicera med honom på en helt ny nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar