Sidor

tisdag, oktober 25, 2011

Lilla Vild

Ja idag var han faktiskt lite vild min lilla häst. Hästarna har nu släppts ut i den del av hagen som varit avstängd ett tag och det verkade mycket uppskattat. Lifri hade ingen lust att komma med mig utan sprang runt som en tok tillsammans med Gneisti. Vid sådana tillfällen undrar jag vad jag gjort av kameran, röra sig kan han minsann. Jag fick helt enkelt vackert vänta tills han sprungit färdigt och då fick jag fånga honom på det gamla vanliga viset. Med hästar som Lifri behöver man tålamod och tid, det lönar sig inte att ha bråttom.
Idag longerade jag och han var en riktig krutdurk, full rulle var det. Men han lyssnade ändå helt okej och kan stå som en staty emellan varven. Jag tycker det är kul att se att han inte är någon långsam häst, jag gillar nämligen lite fart och fläkt.

4 kommentarer:

  1. Pelle tyckte så synd om dem igår, när de klaffsade runt i leran - så han släppte ut dem i stora hagen :) Bra att du fick tag på honom, bushäst som lierar sig med Gneisti? :) Annars brukar ju Atli och han mest hänga'

    SvaraRadera
  2. Ja jag förstår Pelle, inte roligt att gå i lera hela tiden... Atli var upptagen med att klia Grim, det såg faktiskt lite lustigt ut, två hästar står och kliar varandra medan de två andra galopperar runt så det dundrar i backen...

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla tottisen, det låter som om det kan bli en bra kombination. Ser fram emot att läsa om era framsteg.

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja det känns väldigt bra än så länge.

    SvaraRadera