Sidor

tisdag, oktober 11, 2011

Uteritt x 2

Både idag och igår blev det uteritt för mig och Lifri, naturligtvis i sällskap. Igår blev det en liten sväng i skogen med Pelle på Grim och Lisa på Gneisti. Vi avslutade med en liten vända på grusvägen och träffade på en bil. Lite otäckt tyckte Lifri som helst ville sitta i knät på Grim men det gick fint det med.
Idag blev det en längre runda i skogen, Lisa och Atli var med i början men vände så sen var det jag och Lifri och Pelle och Grim. Lifri sköter sig strålande och har inga problem med att ta sig fram över stock och sten, han är väldigt säker på foten. Han går snällt efter Grim och jag låter honom följa med, ibland styr jag lite eller reglerar tempot men mest så följer jag med. Han börjar slappna av lite mer nu när han går i skogen med de andra, han tuggar på bettet och verkar ganska nöjd. Jag tror att han tycker det är roligt att få komma ut lite. Så det går bra nu känns det som.

Annars så kan jag säga att jag känner mig väldigt positiv just nu. Har bokat flyg till Schweiz, flyger andra november, och känner mig riktigt förväntansfull. Det ska bli så spännande! Jobbet verkar vara ett steg uppåt, ett steg vidare, ett steg i rätt riktning. Jag kommer få hålla lektioner, något jag verkligen vill, och jag kommer få mycket hjälp att utveckla min egen ridning. Just nu flyter livet på bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar