Sidor

onsdag, oktober 12, 2011

Mamma Mu och Gammelman

Idag longerade jag Dimbrá i en dryg halvtimme. Hon fick springa på bra och mot slutet såg hon ut att mjukna upp i kroppen och travade mer taktfast. Dimbrá behöver liksom skaka loss kroppen lite, komma igång ordentligt så att hon kan jobba med ryggen också. Jag tror det är bra för henne att få jobba lite utan ryttare, tror det är lättare för henne att få lite koll på sig själv då.
Tror förresten att jag glömt att skriva att hon är dräktig? Det är hon i alla fall så nu för tiden kallar jag henne för Mamma Mu.

När jag ändå var i stallet så passade jag på att rida Skardi också. Det blev en halvtimme i skogen, mest skritt men lite trav också. Han försöker dra på emellanåt men det håller inte i sig direkt utan han travar på lugnt och fint. Jag tror faktiskt inte att han orkar springa så mycket men han vill gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar