Sidor

lördag, oktober 22, 2011

Mysdag

Jag hade egentligen inte tänkt åka ut till Lifri idag men jag ville ut och känna efter hur det känns att ha häst. Och ja det känns bra!
Varken idag eller igår har jag behövt fånga honom i hagen utan han har snällt kommit fram, låtit mig klappa honom och sedan sätta på grimman. Jag borstade länge, dels för att det är mysigt och dels för att han är en jädra skitgris. Sen så jobbade jag från marken och longerade lite. Han uppförde sig lugnt och snällt, det gäller bara att ha koll på sin kropp och be om saker och ting lite försiktigt. Jag lyckades med att nysa när jag stod bredvid honom idag och det ledde till att han hoppade till och sen vände han sig om och tittade förebrående på mig. Han blev inte så rädd helt enkelt.
Jag bjuder på några bilder på min skrutt!


Både jag och Lifri tackar förresten så hemskt mycket för alla gratulationer!

5 kommentarer:

  1. Han ser ut som en riktigt fin skrutt! :-D

    SvaraRadera
  2. Visst är han? Snart så får du träffa honom på riktigt!

    SvaraRadera
  3. Grattis till hästen! Hörde av Åsa att du hade fått dig en! ^^

    SvaraRadera
  4. Tack! Djungeltrumman går... ;)

    SvaraRadera