Sidor

torsdag, oktober 06, 2011

Uteritt med pappa

Idag började jag dagen med att åka upp till Stenhugget. Longerade Skardi medan jag väntade på att pappa skulle komma upp. Sedan red vi ut tillsammans, jag på Dimbrá och pappa på Birkir. Det blev en ganska lång runda och stackars Dimbrá blev rejält svettig. Vi körde fyra gångarter, red fint bredvid varandra, pratade och hade roligt. En toppentur helt enkelt. Dimbrá var väl mest som vanligt, lite seg men helt okej.

Efter det åkte jag vidare för att rida Lifri. Ingen vidare fart på hästen idag men vi tränade vidare och svängde även i trav idag. Då ville han rusa på lite men det gick fint det med. Nu har jag ju bara ridit för att han ska vänja sig lite och inte reagera så häftigt på hjälperna men jag tycker att det går så bra så nu ska vi jobba vidare med lösgjordheten. Han måste slappna av och släppa efter i nacken så att han kan lyssna ordentligt på tygelhjälperna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar