Sidor

söndag, oktober 30, 2011

Helgen

Igår var mamma med ut till Lifri och jag fick henne att fota lite när jag red, så nu finns det bildbevis! Som ni kanske förstår så har vi inte kommit så långt i utbildningen men nu är han för det mesta avslappnad åtminstonde.




Det tog mig lång tid att få komma upp igen, först var han väldigt spänd och reagerade häftigt så fort jag rörde mig när jag stod bredvid men efter ett tag så slappnade han av. Men då höll han på att trampa runt en stund ändå innan han uppförde sig. Mamma tyckte dock att han verkar trevlig och att han är perfekt för mig.

Idag hade jag med mig Louise ut så hon fick se honom också. Han ville inte gå ut genom leran i hagen idag så vi gick ut i andra änden och Louise visade mig hur jag ska hålla grimskaftet när jag ger tryck så att det automatiskt blir eftergift när han går framåt. Louise fotade en del och Lifri tyckte att det var otäckt när det blixtrade. Det blev ingen ridning idag utan vi tog en liten promenad i skogen.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ändra, sen försvann allt. Jamen det jag skulle säga var att du är så klok Ylva, det kommer bli toppen med tiden när man tar det lugnt som du :) Kram

    SvaraRadera