Sidor

torsdag, november 29, 2012

Blötsnö

Idag var det snö när jag vaknade. Det visade sig vara äckligt blöt snö. Tur var väl  det eftersom jag hade en del hästar att jobba med idag och ingen av dem har vinterbeslag än.

Katla var först ut och det går bra med henne. Hon håller ihop mer nu och det går att tölta uppåt 50 meter innan hon faller isär helt. Katla är ju fortfarande något otränad, gammal och har rejält stora rörelser. Hon är rolig att rida men vi har henne inte alltid under kontroll. Igår red jag henne tillsammans med Andrina och Elías och Katla var så lugn och fin, avslappnad. Men det räcker med att jag tänker på något annat i två sekunder så har hon hunnit ta bettet och dragit iväg. Det är bara att låta henne springa en stund för jag kan ändå inte bromsa då. Det är verkligen tvära kast, under kontroll, under kontroll, nähä jag kan inte bromsa längre? Tur för mig att jag är van vid den här typen av hästar, det gör mig inte ett dugg nervös. Vad kan man göra mer än att skratta?

Ára hade igår vant sig lite vid att hon inte alltid behöver jobba, ibland funkar det ju att bara lulla på nu för tiden för henne. Det tog mig en kvart innan hon hade fattat att det var dags arbeta lite.
Idag var det andra bullar och Ára var tillbaka till sitt vanliga jag. Hon var idag väldigt taktfast och bar sig fint. Fattade galopp snällt och var överlag väldigt rolig att rida.

Jag har även longerat och ridit med handhäst idag men det orkar jag inte skriva om nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar