Sidor

torsdag, november 22, 2012

Trött som vanligt

Just nu är jag helt slut. Det är mycket att göra när Barla är borta. Jag har fler hästar att rida och longera plus att jag även ger fler lektioner nu. Det är naturligtvis roligt men mina andra arbetsuppgifter (som att mocka, fodra och allt annat som behövs i ett stall) försvinner ju inte för det så dagarna blir rätt stressiga. Just nu är det rätt tufft att jobba här helt enkelt. Nu på kvällen har jag suttit och gjort lektionsplaneringar inför imorgon, jag ska ge lektion för Tanja och Ára på ridbanan samt Andrina, mest för att öva mig. Tanja har ridit i ett  år och Ára är lite svårare att rida på ridbanan än ute så det blir rätt basic, mest kolla av att Ára lyssnar och går fram ordentligt. Andrina håller jag ju lektion för för min egen skull så hon kommer mest få rida de olika ridvägarna.

Vår hovslagare var här i måndags och han håller på att köpa en ny, större gård. Han frågade mig, lite skämtsamt, om inte jag kunde komma och jobba för honom då. Dock har han pratat om det förut så jag tror inte det är helt på skämt. Det är nästan lite synd att jag vill hem för han har i princip bara jätteflotta hästar, blan annat dessa två:



Så det är ju klart att det vore roligt att jobba där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar