Sidor

lördag, november 03, 2012

Herbstritt

Vi var åtta ekipage som i strålande solsken red till restaurangen Blume i Freudwil idag. Vi red på bra, mycket galopp, och hästarna var rejält flåsiga när vi kom fram. Hästarna fick en välförtjänt vila plus äpplen, ryttarna drack svagt alkoholhaltigt bubbel och klämde i sig en hel del tilltugg. Mycket trevligt!
På vägen tillbaka gick det något långsammare men det blev en hel del tölt. Till min stora glädje fick jag rida Ára idag och hon är alltid som bäst på längre ritter med många ekipage. Hon tänder till lite extra och går med lite mer energi. Tölten är då helt underbar, taktfast även i något högre tempo. Jag har även lärt mig några nya trick för att få till takten så det gick riktigt bra. Hon är fantastiskt fin men kräver en del arbete. Jag har även börjat inse att även jag behöver en del uppvärmning, framför allt mentalt. Jag rider bättre efter ett tag, mer koncentrerat och kommer ner mer i sadeln.

Imorgon har jag morgonstall. Ára får promenera med sin familj och jag rider nog Katla en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar