Sidor

tisdag, november 06, 2012

Vilken stjärna!

Ára fortsätter att briljera. Idag har Tanja (mamman i familjen) ridit lektion för mig. Tanja har ridit i ett år men rider väldigt bra om man betänker vilken kort tid hon har hållit på. Idag har hon både töltat och galopperat på Ára. Ára var full av energi och har idag visat hur hon ska kännas att rida så nu vet Tanja vad hon ska jobba emot de dagar då Ára inte är sådan av sig själv från början. Jag tror att alla i familjen är extremt nöjda med sitt val av häst för tillfället.
Imorgon rider jag lektion på Ára och på torsdag är det dags för Yara att rida igen.

I övrigt så har dagen varit bra, mina andra elever har också varit väldigt duktiga. Särskilt en briljerade idag på Hamingja. Hon satt fint, planerade sin ridning och Hamingja, som har en förmåga att köra näsan i vädret, gick i en rund och fin form i trav. Helt klart över mina förväntningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar