Sidor

torsdag, november 01, 2012

Många hästar blir det

Jag har haft många hästar att jobba med på sistone. Regelbundet är det Ára och Katla, Ára tre dagar i veckan och Katla har jag själv. Den här veckan rider jag även Thorri och Fengur lite plus att jag longerar Barlas hingst Elliot. Jag har även hunnit med att rida Elias en del då Andrina har skadat armen.

Igår red jag Ára med Katla som handhäst och det var helt underbart. Katla visade sig vara en fantastisk handhäst och Ára går alltid bra med handhäst. När handhästen är som Katla så kan jag verkligen rida Ára ordentligt och hon får lite extra energi av sällskapet. Idag var Ára lite stel och kändes sned så imorgon jobbar vi lite på ridbanan, böjer igenom ordentligt.
Katla red jag på ridbanan idag, mestadels volter och böjda spår i skritt men även lite trav. Vi tar det lugnt så här i början, försöker bygga upp henne ordentligt och det kan ju ta lite tid eftersom hon är gammal och har stått länge.
Jag red även ut med sista ridskolegruppen idag, valde då att rida Flikka eftersom det var ett tag sedan jag satt på henne. Jag lyckades få henne i tölt och höll tölten en längre sträcka faktiskt. Mina elever var imponerade då Flikka inte är den lättaste att få i tölt.

Jag har även börjat träna inför b-instruktören. Idag har jag tittat på när Wendy höll lektion för att få lite tips om hur man kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar