Sidor

tisdag, november 27, 2012

Skitdag?

Idag har de flesta här haft en skitdag förutom jag. Min kollega Andrina fick hjälpa hovslagaren med att hålla upp Dimmblás hovar och hon är inte så rolig alltid. Efter det arbetade hon med Snaer som är en riktig liten djävel nu för tiden, bara en sådan sak att det inte går att kratsa hovarna utan att han både stegrar sig och försöker lägga sig, om vart annat. Sedan gav hon sig ut på Máni och med Torfi som handhäst. Torfi vägrar jag ta med mig som handhäst och idag tror jag att Andrina förstår varför.
Jag hade den briljanta idén att hon skulle ta med Skúmur som handhäst när hon red Elías också. Skúmur är en av våra äldsta ridskolehästar som alltid går med barnen men nu de senaste dagarna har han varit helt vild och slängt av några ungar. Skúmur fortsatte idag på den banan och sparkade Elías i ansiktet, Andrina på höften och fotleden. Hon var inte glad sedan kan jag säga.

Under tiden så höll jag lektion för Tanja, vi red ut, hon på Ára naturligtvis och jag på Thorri. Thorri var en dröm som vanligt. I fredags var han så spänd att vi säkert red en kvart i medel till ökat tempo tölt innan jag kunde börja arbeta med honom men idag var han som vanligt. Det enda jag behöver göra är att se till att han hittar sin balans i början av ridpasset och sedan så går han på, alltid i takt.
Sedan hjälpte jag hovslagaren och alla "mina" hästar stod som små ljus.
Jag fortsatte med att rida Fengur, även han gick fint. Så min dag har varit lite motsatsen till Andrinas och någonstans där mitt i tyckte jag väldigt synd om henne idag. Tur att det är en ny dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar