Sidor

onsdag, november 14, 2012

Tuff dag

Idag har det varit tufft. På förmiddagen var det lektionsdags för mig och Ára och vi fortsatte på samma spår som sist. Idag hade jag stigbyglarna två hål kortare än normal för att lättare kunna driva ordentligt. Just nu är temat att jag och  Andrina ska lära oss att driva på riktigt. Ni kan ju tänka er hur jobbigt det är...
Vi jobbade vidare med framdelsvändning och idag gick det mycket bättre. Vi började med att rida bara ett steg och sedan framåt igen för att få Ára att verkligen lyssna och då framför allt på ytterskänkeln. Det gick så bra efter en stund att vi gjorde en hel framdelsvändning också. Jag fick någon slags aha-upplevelse om det här med att sitta ner och driva och nu tror jag att jag vet hur jag ska jobba vidare med det, nu vet jag hur det ska kännas.
Vi nosade även på skänkelvikning och även det fungerade bra. Min ridning i hörnen var idag också mycket bättre så jag är nöjd.

På kvällen höll jag och Andrina lektion, jag höll mig mest i bakgrunden och Andrina pratade mest. Barla satt och tittade på och efteråt fick vi feedback. Det gick bra faktiskt. I gruppen har vi fem elever och alla rider hyfsat bra. Dagens övningar var avdelningsridning, hålla avståndet mm och böjda spår. Nu måste jag öva på att hålla lektioner innan jag åker. Jag ska börja hjälpa Andrina med en av barngrupperna och försöka hålla lektion för Wendy och Andrina. Då kan de även hjälpa mig om jag glömmer bort kommandona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar