Sidor

onsdag, november 21, 2012

Fantastiska Ára

Jag har ju glömt att skriva hur det går med Ára på sistone. Det går sinnessjukt bra, hon har energi och kraft nog för några stycken hästar just nu. I måndags var hon helt vild med Raya som tyckte att hon var skithäftig. Det var hon också och töltade med vinkellyft. Igår red jag och jag klämde på ett par 165 g boots, det var länge sedan vi hade boots sist. Vi började på ridbanan, böjde igenom henne och provade lite framdelsvändning och skänkelvikning. Hon lyssnade fint och vi avslutade med att rida ut tillsammans med Andrina och Elías. Bootsen gjorde verkligen sitt och hon gick jättefint med fina lyft.
Idag red jag ut med Katla som handhäst och Ára var återigen helt fantastisk. Hon gick taktrent strax under ökat tempo i tölt (utan boots) och för henne är det verkligen att tänja gränserna då hon oftast har problem med passtakt i högre tempon. Även galoppen har gått riktigt bra på sistone. Nu tänker ni kanske att jag alltid skriver att hon är fantastisk men det är helt enkelt för att hon ständigt blir bättre och bättre. Det är härligt att få träna en sådan häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar