Sidor

fredag, november 30, 2012

Dagens ridning

Idag var jag riktigt less på Ára när vi kom tillbaka från vår ridtur. Hon har blivit så fräck! Tror att hon kan göra vad hon vill, gå vart hon vill på vägen, springa lite när hon har lust, inte behöver hon lyssna eller arbeta ordentligt heller. Eftersom jag känner henne så väl blir jag lite extrasur över att hon har börjat med sådana divalater. Jaja, allt var ju inte dåligt men det var inte på den nivån som jag har vant mig med och framför allt så brukar hon vara mer arbetsam. Hon fattade galopp fint och gick till slut riktigt fint i tölt med. Traven är jag faktiskt inte riktigt nöjd med för hon kan så mycket bättre. Tråkigt nog så var det här nog sista gången jag red henne innan jag åker hem till Sverige igen. Jag hade så gärna velat avsluta med ett superpass.

Efter det så gav jag mig ut med Thorri, hade tänkt låta honom stå men kände att jag behövde muntra upp mig. Det var bra fart på honom och han var som vanligt mycket arbetsam. Han jobbade på fint i tölten, vi körde mycket tempoväxlingar för att öva. Jobbade även en del kort tempo tölt och efter en stund blir han så himla fin. Så det muntrade upp mig i alla fall.

Jag red även Fengur idag, med handhäst, och lyckades gasa på lite i tölten idag. Han är lite knepig då jag inte kan driva för mycket med benen, då faller han ofelbart i trav, så det krävs lite känsla minst sagt. Nu börjar känna honom litegrann så jag tycker att det går bättre och bättre. Och när han väl går i tölt så är det flott minst sagt. Långsamt är inga problem men att öka utan att sabba takten är inte alltid lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar