Sidor

tisdag, november 13, 2012

Tillbaka från semestern

Det var skönt med semester. Så skönt att jag tog lite blogg-semester igår. Inget direkt spännande hände. Det var pappas sista dag här och han fick prova Undrun. Det var lite svårare än att rida Arvakur men efter en stund gick det också jättebra.

Idag har jag haft huvudvärk hela dagen men har trots det varit riktigt effektiv. Vi har haft personalmöte på morgonen, Barla åker bort nu på lördag och blir borta två veckor så vi har väl mest fixat det som måste fixas inför dessa veckor. Jag och Barla pratade också om hur vi ska lägga upp förberedelserna inför b-instruktören och just nu känns det inte alls så bra faktiskt. Planen från början var att jag kan göra provet nästa höst och åka hem två månader under sommaren. Sedan ändrades det till att jag måste nog stanna här för att träna inför provet, helt förståeligt. Nu låter Barla osäker på om det blir till hösten eller kanske till våren 2014 istället och då vill jag inte alls vara med längre känner jag. Det låter kanske grinigt, det är ju "bara" ett halvår längre men jag vill hem och ett år känns jättelångt bara det. Särskilt om jag inte kan åka hem emellan. Just nu (med huvudvärk och allt) känner jag bara att om jag hade vetat detta i somras så hade jag inte varit här nu. Imorgon känns det kanske bättre, vem vet?

Idag har jag i alla fall ridit Katla, hon var pigg och glad som vanligt. Jag har även ridit Flikka, höll lektion för Tanja på Ára och vi red ut tillsammans. Flikka töltade fint och Ára skötte sig som vanligt super. Hon klarar sitt jobb som familjehäst med glans och alla är nöjda och glada.

Andrina och jag var även jätteduktiga och snyggade till ridbanan lite grann. Vi rensade bort ogräs och krattade in gruset i kanterna. Spåret blir ju annars lite djupt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar