Sidor

fredag, november 16, 2012

Motigt

Just nu känns allt lite motigt av flera anledningar. Det är för tillfället mycket att fundera på och bestämma sig för. En del saker i mitt liv kunde definitivt fungera bättre. Men det finns i alla fall något som går riktigt bra nu för tiden och det är ridningen. Det känns som om jag nu fått kläm på allt och jag förstår faktiskt inte varför jag inte red så här förut? Det känns som om allt det där mitt huvud har förstått har nu även min kropp snappat upp. Ára går naturligtvis helt fantastiskt när jag rider så här bra och sitter och driver och alltihop. Hon flyger fram i traven, har inga som helst problem med att fatta den galopp jag ber om och tölten har aldrig varit så här taktfast. Det var ett tufft pass igår och det var det även idag men roligt var det. Vem kan låta bli att bli glad när man sitter på en sådan häst? Vi red tillsammans med Andrina och Elías och Andrina och jag har börjat med att kommentera varandras ridning så att vi verkligen skärper till oss. Det fungerar.
Ja lite pass blev det också idag. Inte med flit från mitt håll men jag bad henne inte om galopp när vi skulle galoppera utan sa bara till henne att springa fortare och då la hon sig i pass. Ingen dålig pass heller om jag bara gasat men nu försökte jag sakta ner istället och få galopp, inte helt lätt men det gick.
Jag har lärt mig att rida lite bättre och hästen går som aldrig förr. Jag skulle kunna fräsa runt med henne varje dag om jag fick...

Dagens citat (sagt av min kollega Andrina): Du bist zu gut um aufgeben! 
Dvs Du är för bra för att ge upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar