Sidor

torsdag, november 15, 2012

Muskler?

Idag har jag hittat muskler jag inte trodde att jag hade. Jag har träningsvärk från att ha rensat ogräs (med ett verktyg med långt skaft) och jag har träningsvärk från ridningen igår. Mest överraskande är träningsvärken över revbenen eftersom jag inte visste om att jag hade några muskler där.
Trots detta lyckades jag sitta minst lika bra som igår och jag tror också att jag fått in snitsen på att driva lite. Ára gick i alla fall som aldrig förr. Jag hade med Katla som handhäst så hon hade lite draghjälp men ändå. Vi lyckades tölta riktigt fint i kort tempo tölt, kort och kompakt. Hon hade större rörelser och högre lyft (nä det kunde jag inte se men jag kände det). Medeltempo tölt gick också bra, det var bra tryck i Ára och takten var bra. Hon fattade lätt galopp, både höger och vänster. Traven var som vanligt en dröm, hon travar så fint nu för tiden. Det var helt enkelt ett toppen ridpass och vi var alla lite trötta och svettiga när vi kom tillbaka, men nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar