Sidor

lördag, juni 27, 2009

Det är väl fredag idag?

Ja nu sitter jag uppe alldeles för sent igen. Vi har ett par från Slovenien som bor här nu och de är helt enkelt för trevliga.
Jag var också uppe i stallet vid 21 för jag såg att Gisli var där och blev nyfiken på vad han gjorde. Han red lite dressyr i ridhuset på ett fem-årigt sto och efter det skulle han ut på en två-timmars tur på berget med samma häst. Han sa att hon är väldigt stark så hon klarar att gå så mycket. Jag gillar verkligen Gisli, han är jättetrevlig och väldigt duktig på det här med hästar. Det ser alltid väldigt trevligt ut när han rider och han har aldrig några problem med att fånga hästar i hagen. Det känns som om jag kan lära mig massor bara genom att iaktta hur han gör.

Idag har de tagit hem hästarna från Skógar och det känns som att återse gamla vänner. Särskilt kul känns det att träffa Skarpur och Snaer igen. Jag hoppas att de kommer ha kvar dem här i Saltvik ett tag för jag tror att jag har saknat dem!

Just nu är det väldigt många hästar här och det kommer nya hela tiden. Två killar står i stallet och skor hästar, de ska sko 50 hästar den här helgen. Ganska mycket. Helst ska skorna sitta på under hela nästa veckas långtur också. Vi får väl se hur det går med det.

Idag red jag Funi på en två-timmars tur med turister. Bjarni ska tävla Funi imorgon och tyckte det var bra om jag tränade honom lite. Han ska också tävla Heimir och den hästen är inte vältränad någonstans. Jag sa något om det till Bjarni och han bara skrattade och sa att han hade ju ridit honom tre gånger den här veckan.
Jag red Trölli på en två-timmars tur också och han var på ovanligt dåligt humör. Hade svårare än vanligt att stå still och kastade med huvudet och bar sig åt. Men inga stegringar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar