Sidor

fredag, juni 19, 2009

Midsommar

Just nu känner jag mig lite less. Skulle varit ute och ridit nu, hade folk som skulle komma 20.30 men ingen dök upp. En massa arbete helt i onödan plus att jag hade andra som jag var tvungen att säga nej till eftersom det skulle krocka. Dessutom har jag en hel del annat som jag kunde gjort istället för att fixa i ordning hästar och gå med dem till hagen igen.

Annars så har jag hjälpt till i båda ridskolegrupperna idag. I morgongruppen ledde jag en häst inne och red sen med en som handhäst när vi red ut. Det var första gången de red ut. Det är eftermiddagsgruppen som jag vanligtvis hjälper till med. Gisli är i Reykjavik så Ingo hade den gruppen idag istället. Gisli är mycket strängare! Idag lekte vi som avslutning. En av ryttarna fick en rosa mössa att fästa på sadeln och så skulle alla andra försöka ta den. Väldigt livat och trots att min häst var seg så lyckades jag ta mössan från Idunn en gång. Men hon tog snart tillbaka den igen. Jag tror aldrig att Gisli hade tillåtit detta!

Jag har jobbat med Svartur idag också och det gick väl hyfsat. Det har varit sånt väder idag att hästarna har varit vilda och bråkiga. Som om de alla var på dåligt humör samtidigt. Så Svartur stegrade sig och bar sig åt igen. Men jag lämnade honom bunden en liten stund och det gick bra och longeringen gick också väldigt bra så det var okej ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar