Sidor

måndag, juni 15, 2009

Ja jag lever!

Jag har bara inte orkat blogga riktigt. Jag har också fått klagomål på att jag inte lägger upp tillräckligt med bilder, ska bättra mig, jag lovar!

Här är det mycket på gång, säsongen börjar ta fart på riktigt. Fler hästar har hämtats och huset snyggas till. Skarpur och Snaer är ute på bete nu, lite trist men Skarpur är ändå halt och jag har dåligt med tid nu. Elsas syster Hanna har flyttat in här nu, hon ansvarar för huset, att det är städat och fint plus att hon lagar mat på en del av långturerna.
Jag har ridit en del av de nya hästarna nu och de är ok, en del är vansinnigt hårda i munnen och tunga i handen.

Idag har jag haft en en-timmars tur med en erfaren ryttare och det var trevligt. Bjarni valde ut två hästar jag inte provat till oss, när jag frågade vad de heter så sa han Jarpur och Raudur! Säkert sa jag, den går jag inte på, det är bara deras färger. Han skrattade bara. Tydligen så funderar han på att köpa Raudur så han ville veta vad jag tyckte. Raudur är lugn och fin men väldigt oren och ostabil i tölten, han har tydligen inte varit riden så länge. Så nästa gång ska jag prova med boots och se om det hjälper.
Efter att jag trillade av på lavafältet så var jag lite rädd när jag provade nya hästar och skulle inte ha kunnat tänka mig att rida dem ute första gången. Nu är det helt borta, jag tar glatt en helt främmande häst och ger mig ut på en två-timmars tur med turister.

Jag har också hjälpt Gisli med ridskolan idag och det kommer jag göra resten av veckan också. Så jag har slängt upp ungar, hjälpt dem ta av sadlarna och varit med till fots när de red ut en snutt. Det var roligt faktiskt så det gör jag gärna igen.

Och äntligen har jag haft tid för Svartur. Nu går alla hästar ute på natten så jag fick leda honom ute i det vilda för första gången. Det gick jättebra, han är jättesnäll att leda. Sen var det samma gamla vanliga och jag lyfte även bakhovarna idag, det gick bra men han tyckte det var lite otäckt. Framhovarna är inga problem nu. Han biter inte riktigt lika mycket på allt nu heller.

Ja det var nog allt för idag, bless bless!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar