Sidor

tisdag, juni 23, 2009

Ridning med Gentle Giant

Igår kväll var jag ute och red med personalen från Gentle Giant och det var jättetrevligt! Det jobbar en svensk tjej där och hon var jättetrevlig, hon bor dessutom när mig hemma i Sverige. Så nästa gång jag åker på valsafari måste jag åka med henne.
Jag red Freyja och jag fick henne att trava en lång bit! Annars så töltar hon bara. Så jag var riktigt nöjd med henne.

Annars så har jag jagat hästar på rymmen och får på rymmen. Inte roligt. Är trött på det.

Det var sista dagen på ridskolan också. Jag red ut med Ingos grupp och fick rida iväg en snutt själv med de modigare. Naturligtvis gick det inte bra, en tjej trillade av och en började storgråta. Hon fick in hela foten i stigbygeln och det gjorde naturligtvis ont. Nästan ingen av barnen har skor med klack.
Jag red ut med Gislis grupp också, ända bort till Laxamýri, men de är mer erfarna. Där gick allt bra och efteråt drack jag te med Gisli och snackade skit. Han är trevlig. Jo just det, vi red barbacka när vi kom tillbaka från uteritten. Jag kom inte upp själv! Pinsamt! Jag red Nonni och han är stor, jag skulle tagit en mindre häst...

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter med alla ridturer och valsafari, det skulle man väl inte tacka nej till :)

    SvaraRadera