Sidor

tisdag, juni 30, 2009

Nu har allt börjat

Idag är startade den första långturen för Ishestar här och det har varit mycket på gång, spänning i luften sen igår. Jag kommer ju stanna här på Saltvik och sköta de korta turerna men jag fick vara med att driva hästar till Skógar. Och det var kul! Jag fick rida längst fram med Karen och det var helt galet! Jädrar vad fort vi red! Några hästar sprang om oss och vi fick verkligen kämpa för att ta oss förbi så att vi låg först igen. När allt lugnat ner sig upptäckte vi att det bara var vi två, alla andra var borta. Så vi drev hästarna själva, jag längst bak och det gick bra. Det visade sig att de andra hade haft problem och att en del hästar (halva flocken) hade vänt och försökte springa tillbaka hem igen. Allt gick bra i slutändan men jag och Karen var väl framme en halvtimme innan de andra. Jag och Karen hade i alla fall roligt. De andra var inte lika glada.

4 kommentarer:

  1. Action och äventyr nästan jämt! Du verkar ha det toppen!
    Här hemma har vi iallafall handhästridning, Skardi är jätteduktig förutom att grästet på vissa ställen växt sig så högt att han vill stanna till och ta en tugga.

    Katten din är söt och rar som vanligt. Vaknade ca 5.30 imorse av att hon låg på mig och det var asvarmt. Till slut så tyckte hon det med och gick och la sig på nåt svalare ställe.

    Ha det så bra sis!

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Haha fullt ös helt enkelt :)

    SvaraRadera
  3. Ja fullt ös! Men det är kul!

    SvaraRadera
  4. Fan så häftigt :) Du är COOLAST ;)

    SvaraRadera