Sidor

fredag, juni 19, 2009

Vilket jävla skitväder

Idag regnar det, blåser och är kallt som satan! Men det är första dagen med riktigt dåligt väder. Hästarna står ute och skakar.

Idag har jag varit hos frisören så nu ser jag ut som folk igen, skönt! Men hon använde kniv ganska mycket och det är inte skönt alls!

Annars så har jag hjälpt till med ridskolan igen, idag var det jag och Ymir. Jag valde en bra häst eftersom jag var tvungen att visa hur man töltar, han töltar på hur bra som helst. Men han var svår att få att gå ifrån de andra hästarna så Gisli jagade honom med spö. Pinsamt.

Idag är Joona, som jobbade här förra sommaren, här. Hon ska till Hólar och göra inträdesprov imorgon, spännande! Joona är riktigt trevlig och vi åkte ut till Skógar och tittade på hästarna där. Hon ville se Snaer eftersom hon tränade honom förra sommaren. Vädret var fruktansvärt och hästarna gick sidvärtes i blåsten. Jag passade på att hälsa på Skarpur som verkade glad att se mig!

2 kommentarer:

  1. Här har det regnat hur länge som helst känns det som :/
    Det verkar som om du har det rätt bra ändå...

    SvaraRadera
  2. Jag har blivit bortskämd med solsken här... Men oavsett väder så har jag det bra!

    SvaraRadera