Sidor

torsdag, juni 04, 2009

Vissa saker måste upplevas!

Idag har vi flyttat hjorden till nytt bete ungefär 45 min bort, om du rider vill säga. Det var fantastiskt roligt! Jag red Bensi bakom hjorden för att driva på tillsammans med Bjarni och några småtjejer. Det är en mäktig känsla att bara se alla hästarna springa tillsammans. Bensi är verkligen en pärla, han töltade i princip hela vägen och han jagar inte upp sig utan håller sig i det tempot som jag vill. Han är väldigt stabil och framåt. Kanske inte en häst jag skulle vilja ha själv men han är helt fantastiskt bra på sitt "jobb". Vi hade hjälp av andra i stallet som väntade med bilar längs vägen för att hjälpa till med att driva på. Och två ryttare längst fram som visade vägen. När vi nästan var framme så mötte vi en motorcykel som inte stannade utan körde på, fast ganska långsamt. Naturligtvis försökte en del hästar vända och det höll på att bli besvärligt. Men inte stannade motorcykeln för det. Bjarni skrek och svor men allt gick bra.

En annan rolig sak är att den stackars bruna hästen är bättre! Bjarni tog äntligen av skorna och tittade på hans fötter, konstaterade att han har jättetunn sula i hoven och att den är alldeles mjuk. Så han fick skor med sulor fram och sen släppte vi honom i ridhuset. Det var som en helt ny häst! Han sprang och bockade! Det var verkligen roligt att se. Jag frågade om namnet också och han fick ett "riktigt" men jag kommer inte ihåg det! Bjarni sa att det betyder "horror" i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Åh vad det låter häftigt!!

    O vad skönt med den lilla bruna, att han vart så lycklig med nytt på fossingarna!

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen kul att se honom för han har verkligen släpat sig fram tidigare. En del människor borde inte få sko hästar.

    SvaraRadera