Sidor

tisdag, juni 09, 2009

Tiden flyger förbi

Nu har jag ju varit här riktigt länge och det är inte långt tills jag måste börja tänka på vad jag ska göra när jag kommer hem igen. Ångest! Här är livet så bekymmersfritt och jag gör saker jag gillar hela dagarna. Jag skulle vilja fortsätta jobba med hästar när jag kommer hem men vi får se hur det går med det. Någon som har ett jobb åt mig?
Något annat som är skönt här är att jag verkligen fått perspektiv på vad man behöver här i livet. Jag saknar inga av mina prylar. En full resväska är mer än tillräckligt, tror inte jag använt allt jag har med mig ens.

Satt och tänkte igår att jag inte ridit så många olika hästar här så jag räknade efter. Jag har hittills ridit 21 olika hästar! (Med reservation för felräkningar och bortglömda hästar) Så det är ganska många ändå.

Har ju glömt att jag har ridit den stackars jarpur på turerna några gånger. Det är så roligt! Inte för att han är en så rolig ridhäst (för det är han inte) utan för att han verkar må så bra nu! Får snart sluta kalla honom för stackars hästen. Han har problem med acceptera bettet och viftar och bär sig åt med huvudet. Men jag hoppas att det ska bättre sig, han verkar vara en så rar häst!

Skarpur är halt, det är tråkigt för han är verkligen min favorit.

Snaer bli bara trevligare och trevligare att rida! Nu är han mjuk och fin i munnen, lätt i handen och lyssnar i princip alltid. Det är fantastiskt vad snabbt hästar lär sig och blir bättre! Jag är riktigt nöjd med honom! Jag tog en väldigt lugn tur med honom idag eftersom jag hade med honom på två-timmars turen igår.

Svartur har hållt sina fyra fossingar på marken idag. Han är verkligen en lektion i tålamod. Men tålamod ger resultat. Kunde idag sätta på kapsonen utan att han försökte stoppa den i munnen och han har blivit lite mindre nafsig. Och så kunde jag ju lyfta båda framhovarna utan problem idag, imorgon ska jag börja på bakhovarna. Sket i att longera idag utan flyttad rumpan på honom med ett spö istället, tror han behöver lite omväxling. Kanske borde jag gå fortare fram med honom? Det skulle ju vara "the icelandic way" i alla fall. Ja bakfötterna först sen bettet tror jag.

4 kommentarer:

  1. Jag är mest nyfiken på om du hittat någon häst o packa med dig hem ;)

    O det finns väl inget som egentligen hindrar att du stannar ett tag till, guben får väl komma över o hälsa på på Island istället för hemma?
    :P

    SvaraRadera
  2. Så underbart att läsa om dina äventyr vännen!

    Dimma forsätter att gå som en klocka - igår gjorde vi inte annat än att trava på volter i 15 minuter!!!

    Önskar att du hittar hästen md "DET",men du vet att du har första tjing på Dimmans kommande bebis om du vill!

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt med din syn på livet, måste kännas befriande att inte tyngas utav en massa prylar utan att istället kunna vara här och nu med hästarna, det är väl livet i ett nötskal? Ha det gott! /Lisa

    SvaraRadera
  4. Nej ingen häst har jag hittat, det är ju som Catrin säger, jag är ute efter hästen med "DET". Vad "DET" är för något vet jag när jag ser det.

    Jättekul att höra att det går så bra med Dimma! Det låter som om ni fått den hjälp ni behövde för att komma vidare på riktigt! Så kul för det är en väldigt fin häst.

    Ja livet är härligt när man kan leva här och nu!

    Massa kramar till er!

    SvaraRadera