Sidor

tisdag, juni 16, 2009

Jag går på ridskola

Idag har jag och Trölli varit med på en ridlektion. Fast bara med knattarna på ridskolan. Gisli sa att han tyckte jag sprang så dåligt igår så jag behövde en häst idag. När jag tog Trölli så undrade han om jag verkligen skulle ta rodeo-hästen. Jag sa att han är snäll och så fort jag satt upp började han steppa runt, som för att motbevisa mig.
Vi fick rida runt i ridhuset på ett led, rida lite slalom och så, sen var det lite paus och sen red vi ut. Jag red sist och det gick bra, Trölli blir bara väldigt otålig när det blir stopp och vi måste vänta. Jag rider honom lite i cirklar då för jag vill inte riktigt hålla in honom för mycket, för säkerhets skull. Jag tror det var bra för Trölli att vara med, att vänja sig vid att vänta och också att se att det kan vara lite kul. Alla barnen var framme och klappade och gullade med honom (förmodligen är han lite spännande eftersom han aldrig är med på deras lektioner), jag tror han trivdes med det.

Igår bodde det ett par från Schweiz här i huset och igår kväll satt jag uppe med dem och snackade skit och drack Sambuca. Mycket trevligt! Idag var jag ute på en en-timmars tur med dem, vi skulle tagit två-timmars turen men tjejen var så nervös så vi tyckte alla att det nog räckte med en timme. Men de var nöjda efteråt i alla fall.

Ja annars har det varit lugnt här så jag jagade ut hyrhästarna på fältet ganska tidigt. Och tro det eller ej men idag så fotade jag så jag bjuder på lite bilder från det!

2 kommentarer:

  1. ...Bara Sambuca?? När kommer Svarta Döden (blä) in i bilden då?? Hehe.. Nu skall jag sätta mig och planera för resan.. Det blir nog ingen hyra av bil i vart fall.. En adekvat (4x4 bil) skulle kosta mig ca 225000ISK för en vecka(!) HUTLÖST.. Jag betalar inte 20.000 för en bil i en vecka - bara att glömma.. Dock tar jag och reser som en backpacker med tält och sovsäck :) Jag återkommer med mer detaljer *kramar*

    SvaraRadera
  2. Är det så dyrt? Men det går nog att låna en bil här emellanåt, och alla har faktiskt inte fyrhjulsdrift på sina bilar men de kommer fram ändå...

    SvaraRadera