Sidor

måndag, januari 02, 2012

2012

En del planer har jag ju redan inför det nya året.

Året inleds ju för min del i Schweiz. Jag har nog bestämt mig för att bara stanna februari ut och sen komma hem igen men nu när jag är här så börjar jag ju vela igen. I vilket fall som helst så har jag två månader kvar här. Under den tiden tänker jag försöka lära mig så mycket som möjligt och helt enkelt komma hem som en bättre ryttare.

Väl hemma måste jag hitta ett jobb som passar mig, lättare sagt än gjort.
Annars så kommer större delen av min energi att läggas på Lifri och på att göra honom till en riktig ridhäst. Det är nog faktiskt prio nummer ett detta året.

Naturligtvis tänker jag åka till Island igen, till Saltvík. Men jag tror inte att det blir någon längre vistelse i år (men det sa jag förra året också och se hur det gick), jag har ju Lifri nu. Men någon vecka ska jag väl lyckas få till i alla fall, annars dör jag. Jag tror inte jag kommer gå på Landsmót, det kostar för mycket och jag var faktiskt där förra året.

Jag vet att jag skrivit att jag tänkte söka in på hippologen men just nu vet jag faktiskt inte om jag vill. Det skulle innebära att jag skulle behöva befinna mig i en annan del av Sverige och jag vill vara hemma. Annars så kunde jag lika gärna stanna i Schweiz...
Ja vi får väl se hur jag gör.

Jag längtar efter att vara hemma och träna min lilla häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar