Sidor

torsdag, januari 05, 2012

Den skadefria hästen

Jag tänkte komma med ett litet boktips så här i vinterstormarna (här stormar det i alla fall).
I julklapp fick jag, av min kära syster, Den skadefria hästen av Amanda Sutton och den är faktiskt riktigt intressant. Den går igenom hur du mjukar upp, masserar och stretchar hästen, ingående förklaringar och bilder. Den tar också upp, och det var det här jag tyckte var mest intressant, hur man tittar på en häst, stillastående och i rörelse, i syfte att identifiera problem. Det här är något som jag tror att de flesta av oss är ganska dåliga på. Visst kan det vara ganska lätt att se att en häst "inte ser riktigt bra ut" men att kunna se var problemet sitter är oftast mycket svårare.
Jag tycker att boken är bra och ger mycket information om hur man kan undvika samt tidigt upptäcka eventuella problem. En praktisk guide i vad du kan göra för att försöka hålla din häst skadefri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar