Sidor

onsdag, januari 25, 2012

Utan boots

Idag har det varit mycket stallfix så det blev inte så mycket jobb med hästarna. Men Ára hann jag med. Vi tog en ganska kort tur men tog oss lite utanför vår komfortzon, jag red utan boots. Nu går det så pass bra att jag kände att det var dags att se om vår träning verkligen gett resultat. Anledningen till att jag ridit med boots fram är att hon har varit väldigt passaktig och tung framtill utan dem och jag har inte klarat att reda ut det. Nu går hon mycket bättre än när jag började rida, samlar sig och hänger inte alls i handen. Så nu tänkte jag att jag grejar att få ordning på takten utan boots. Jag fick jobba lite mer än vanligt, kände att jag verkligen fick använda magmusklerna och musklerna i nedre delen av ryggen, men vi fixade det. Vi gled väl inte fram som vanligt men jag kunde släppa tyglarna helt korta bitar. Det känns som om det börjar bli lite ordning på ekipaget nu.

Jag borstade även lite på Skjóna, vår lilla vildmärr, och hon verkade njuta av det i fulla drag. Imorgon ska jag longera henne för första gången. Helt själv så det blir spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar