Sidor

fredag, januari 20, 2012

Ára

De senaste dagarna har det gått fortsatt bra med Ára, hon är så annorlunda nu mot hur hon var när jag började rida henne. Hon känns inte lika tung, hon är mer energisk, hon lyssnar bättre och nu kan jag verkligen samla henne. Hon verkar gladare och mera positiv till arbete.
Igår red jag ut med Barla och jag lyckades hålla tungan rätt i mun och rumpan djupt i sadeln, jag måste ständigt koncentrera mig för att inte titta ner på hästen. Tittar jag ner så kan jag inte sitta ordentligt. Det enda Barla sa var att det verkade fungera bra för mig att sitta ner.
Idag red jag själv och det gick också bra. Vi leker mycket med tempot, både i tölt och trav. Det ger henne mer energi och gör henne uppmärksam.
Ára och jag tränar nu, mer eller mindre officiellt, för att vara med på en istölt den tredje mars, Tölt at Dolder. Vi får väl se hur det går men Ára är tydligen bra på is.

Annars så funderar jag på om jag inte ska åka hem en sväng nästa vecka ändå, om det inte är värt det. Då kunde jag fixa en massa praktiska saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar