Sidor

tisdag, januari 24, 2012

Många hästar idag

Helgen spenderade jag i Flims (Alperna), jag hälsade på Ursina så inga hästar i helgen alltså. Igår hade jag tyskaprov och orkade inte blogga. Tror att provet gick bra men jag hade ju bäst poäng i klassen på förra provet så jag kände pressen.

Idag har jag hunnit med en hel del. Jag har longerat Hördur, Frida och Thoka. Det var första gången jag longerade Thoka. Wendy brukar rida henne men hon har inte riktigt tid just nu. Thoka är ganska speciell, knepig att fånga och väldigt isländsk. Hon gick naturligtvis undan när jag skulle ta henne men det tog bara några minuter så hade jag henne. Man har väl sett värre. Hon var snäll att longera och det verkar som om jag kommer få göra det fler gånger och sen kanske börja rida henne lite när vi känner varandra bättre. Thoka verkade väldigt förvånad, jag tror inte hon har räknat mig som någon alls så hon blev nog överraskad.

Jag har ridit Undrun, Ára och Flikka. Undrun har stått några dagar och det märks som vanligt. Hon hade mycket överskottsenergi och bockade i galoppen. Men när Undrun bockar så är det ingen större risk att man flyger av... Annars så tycker jag att hon går bättre fram till bettet nu.

Ára var seg idag, inte alls så full av energi som hon varit på sistone. Jag försökte liva upp henne men det gick så där. Med min sits går det bättre och vi har inga problem med att glida runt i tölt på hängande tyglar. Nedtagningarna till skritt går också bra, inte ett enda travsteg emellan idag. Jag tappar aldrig tölten längre heller utan lyckas hålla den även i uppförsbackar så visst går det framåt.
Barla och jag ska försöka boka in så att vi har en morgonlektion i veckan, in die Viereck, mit Bodenarbeit, jag och Ára. Helt enkelt arbete vid handen på ridbanan, jag ser fram emot det.

Flikka och jag tog en ganska kort tur längs vägarna. Jobbade lite på tölten då hon har svårt för den och i princip aldrig behöver tölta eftersom hon oftast bara går i ridskolan. Det gick väl hyfsat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar