Sidor

tisdag, januari 17, 2012

Tisdag

Idag red jag lektion på Undrun och det tycker jag gick bra, jag fick beröm för min sits, eller snarare för att jag faktiskt satt ner. Så det går framåt, nu ska jag bara få ordning på axlarna också, försöka slappna av lite i dem. Mina skänklar är nu mycket bättre än när jag kom hit och det är sällan som jag behöver korrigera dem.
Lektionen började med lite arbete vid handen i syfte att få hästen på yttertygeln. Jag tycker att det var en bra övning men den är svår att förklara så jag får försöka fånga den på bild. Barla tyckte att det såg ut som om jag gjort den övningen förut, vilket jag inte har men jag har gjort mycket liknande arbete.
Sen satt vi upp. Jobbade på att få Undrun att länga sig, söka sig framåt, nedåt då hon har en tendens att krulla ihop sig. Vi försökte oss även på framdelsvändning och det gick hyfsat. Hon har tydligen ilsknat till när de försökt med det i barngrupperna så det här var klart bättre. Överlag är jag nöjd med vår insats.

Annars så roade jag och Ursina oss med att titta på när Barla satte sadel på det lilla skäckstoet för första gången. Först såg det lugnt och fint ut men sen blev det fullkomlig rodeo. Eftersom hon inte blev av med sadeln så slutade hon bocka och sprang utav bara helvete istället. Det tog ett bra tag innan hon sansade sig. Vi får se hur det går nästa gång. Longeringen snappade hon jättesnabbt så kanske är hon okej med sadeln när vi försöker igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar