Sidor

måndag, januari 09, 2012

Tillbaka i sadeln

Idag red jag igen för första gången sedan jag flög av och det kändes bra! Det blev Arvakur som fick äran och vi red ut tillsammans med Wendy och Sveppur. Wendy tyckte att jag fick bra fart på Arvakur och gav mig mycket beröm. Arvakur är lååångsam nämligen. Det kändes helt fantastiskt att rida igen, jag blev jätteglad. Nu låter det som om jag inte ridit på evigheter (och så känns det också!) men det är ju bara en dryg vecka. Det kändes ok i kroppen också. Jag satt bra och höften kändes ok. Trav var väl ingen höjdare så det är tur att jag rider islandshäst!

Senare på dagen red jag även Ára och hon kändes jättefin! Jag blev helt överraskad, hon var energisk, lyssnade och var bara bra mycket roligare än vanligt. Jättekul.

Jag longerade även Hamingja som har gått med föl och nu ska börja sättas igång igen.

Annars så vill jag passa på att gratulera min farmor som fyller 90 idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar