Sidor

tisdag, januari 31, 2012

Ny hjälm och lite mer samarbetsvillig häst

Idag har jag varit på Hööks och köpt en ny hjälm. Jag köpte en precis likadan som jag hade, innan jag kraschade den i marken. Jag hade tänkt köpa en svart (nu blev det en blå och silver igen) för att det ser mer proffsigt ut men den kostade 300 spänn mer och egentligen gillar jag den lite mer färgglada bättre. Enda skillnaden var färgen och att den svarta har EquiThemes märke på sig, samma tillverkare, samma konstruktion. Så mycket är det inte värt för mig att ha en svart hjälm.

Efter det åkte jag upp till stallet. Jag hade pappa med mig och han fick hjälpa till lite att fånga lilla vild och det gick alldeles utmärkt. Lifri var snabbt inne i ett hörn och jag fick komma fram och ta honom. Jag borstade och kände på honom och även pappa fick känna igenom honom lite. Sen fick han äta lite havre vid bommen tillsammans med Skardi, det verkade han nöjd med. Eftersom vi hade gott om tid så gav vi oss ut på en liten skogspromenad i det vackra vädret, alla fyra. När vi kom tillbaka så släppte vi ut båda hästarna i hagen igen, jag tog av grimman på Lifri. Han verkade nöjd och stod kvar och hängde vid grinden tillsammans med Skardi. Nu får han gå och skrota några veckor, jag åker tillbaka till Schweiz imorgon. Det ska bli spännande att se hur vild han är när jag kommer tillbaka!

1 kommentar: