Sidor

tisdag, januari 10, 2012

Beslutsångest

Att det ska vara så svårt att bestämma sig! Jag hade ju bestämt mig för att åka hem efter februari, av flera olika anledningar men främst för att jag helt enkelt vill vara hemma. Idag pratade jag och Barla om det hela och jag sa som det var, det är ett toppenerbjudande, ett jättebra jobb, jag trivs men...
Ja och då erbjöd hon mig att jag kanske kunde vara hemma en vecka varje månad, eller två, hon skulle nog kunna klara sig men hon vill verkligen att jag stannar för hon tror inte hon kommer hitta någon lika bra och jag passar så bra in. Jag kunde också vara hemma hela mars och sen komma tillbaka i mitten av april, när tävlingssäsongen börjar sätta fart.
Så nu är jag tillbaka på ruta ett och måste tänka över det hela igen. Så svårt! Jag lär mig så mycket här och det är ett skitbra jobb. Ni kanske inte tycker det låter så fantastiskt men det är inte så tungt för att vara stalljobb, jag rider och får lektioner på arbetstid plus att det faktiskt är bra betalt för den här sortens jobb. Jag utvecklas i min ridning, får öva på att hålla lektioner plus att jag är mycket uppskattad. Det är mycket som stämmer.
En annan sak som snurrar i huvudet just nu är det här med hippologutbildningen och just nu känns det faktiskt inte som om jag har alla kunskaper för att klara ridprovet. Jag är nämligen ingen passryttare och man måste kunna visa pass på ridprovet, de andra grejerna kan jag. Jag skulle kunna lära mig att rida pass här, på Ára och Barla skulle kunna hjälpa mig. Svårt!

Annars så kan jag säga att jag är mer än välkommen tillbaka till Alvargården i vår. De vill gärna att jag kommer och hjälper dem att tämja och rida in deras unghästar då de har många som borde börja jobbas nu. De blir glada om jag kommer bara en vecka eller två.

Det är svårt att vara poppis.

5 kommentarer:

  1. Men ååh! Haha! Men om du får vara hemma en vecka i månaden eller två så är det ju rätt nice ändå! Fast du kanske vill ha mer tid för Lifri än det... Men de e GRYMT att du e så eftertraktad! Haha!^^

    SvaraRadera
  2. Ja om jag är hemma två är det jävligt nice men då vill jag ju ha råd att bo i min lägenhet också, annars är det ju knappt värt det...
    Ja jag känner mig faktiskt nästan lite mallig...

    SvaraRadera
  3. Ja de e ju sant... Hade inte tänkt på lägenheten... Den blir ju en onödig kostnad om du inte bor i den osv... De e ju lite svårt att hyra ut den två veckor i månaden liksom hahaha! Å de e ju inget man önskar att göra heller... Eller ja, jag skulle i alla fall inte vilja hyra ut min lägenhet till främlingar! Svår sits!

    SvaraRadera
  4. Du känner inte att du är redo att ta med Lifri till Svisshólar då? Det är förstås ett ganska stort projekt men låter ju samtidigt lite småvirrigt att byta land med två veckors mellanrum. Jag tycker en gång i halvåret är lagom. Då skulle du kunna hyra ut din lägenhet i Sverige (men liksom ändå ha den kvar), lära dig pass inför provet, få bra lön och samla erfarenhet tills du är redo att börja hippologi.

    Nej, det är svårt - det är jag den första att skriva under på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju verkligen funderat på det alternativet men dels så känns det så stort och dels så vill jag verkligen vara hemma, av många olika anledningar. Visst finns risken att det bara blir jobbigt att åka fram och tillbaka men jag är tveksam på om jag klarar att "bara" vara i Schweiz så länge.

      Radera