Sidor

lördag, januari 14, 2012

Vinter?

Idag var det riktigt kallt här för första gången denna vinter. Frost och dimma på morgonen, frusen mark och underbart solsken på dagen.
Jag red Hamingja idag igen, lite längre denna gång, dryga tjugo minuter. Hon är rar men ack så tjock.
Jag red även Undrun och jag tyckte hon kändes bättre idag. Men det är så känsligt hur man rider, man kan inte pressa henne, då blir hon bara ilsken och går emot hjälperna. Det gäller att vara envis och lite mjukt föreslå vad man vill att hon ska göra och vänta på att hon hittar rätt och försöka hjälpa henne dit.

Jag red även Máni för första gången sedan jag flög av honom. Vi red ut själva och tog det ganska lugnt och försiktigt men lite galopp blev det. Det kanske låter dumt att säga att det är säkrare att rida ut själv men risken att det händer något är mindre (i det här fallet) även om det är bättre att vara två om något händer. Naturligtvis gick allt jättebra och Máni var jättefin.

Annars så kan jag stolt meddela att min tyska blir bättre och framför allt att jag känner mig mer bekväm med att använda den. Fick höra igår att jag har jättebra uttal, jag gjorde bort mig och pratade tyska med Yiyo när en av inackorderingarna hörde. Hon har aldrig hört mig tala tyska förut och jag misstänker att jag inte kommer undan med engelska i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar