Sidor

torsdag, januari 12, 2012

Toppendag

Den här dagen har varit jättebra. Jag har longerat tre hästar och ridit fyra, allt utan att stressa. Jag känner mig väldigt effektiv.
Jag red ut på Ára tillsammans med Barla och jag fick en hel del bra tips. Framför allt: sitt ner. Att det ska vara så svårt. Men så fort jag kommer ihåg att sitta ordentligt så går allt så himla mycket bättre. Jag fick öva på att släppa henne och låta henne gå friare för att sen ta tillbaka henne och fixa takten, släppa henne igen osv. Barla säger att hon går fint i form så det behöver jag inte tänka på. Hon kommenterade också på att hon verkade ha så mycket energi och att hon rör sig mycket bättre, helt enkelt mer nu. Vi gasade på ganska friskt idag och jag koncentrerade mig allt jag hade på att sitta ner även om det blev lite passaktigt och då var det ju naturligtvis mycket lättare att korrigera takten. Jag är jättenöjd och tycker faktiskt att Ára gick super.

Undrun red jag på ridbanan, hon går inte fram jämt till bettet. Hon går fram fint till stödet i höger tygel men inte till vänster. Så det blev mycket volter, sidvärtes och fokus på att hon verkligen skulle gå på yttertygeln. Jag tycker att det gick bra även om jag hela tiden var tvungen att påminna henne.

Jag red Arvakur på en lektion, dvs jag höll lektionen och vi red ut tillsammans. I den här gruppen är det vanligtvis två kvinnor men nu var bara en här. Jag har hoppat in som ridlärare för dem förut och kanske får jag ta över dem då Wendy inte har tid och de kan engelska bra. Arvakur knatade på bra (när jag sa till honom) och solen sken.

Sist men inte minst så red jag Hamingja också, bara tio minuter så här i början. Barla red henne igår och det hade gått bra så hon vågade låta mig rida. Hamingja har ju inte ridits på mer än ett år eftersom hon gått med föl. Hon skötte sig fint men hon är verkligen tjock.

Jag har haft jätteroligt idag även om jag känner mig lite trött så här i slutet av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar