Sidor

onsdag, januari 11, 2012

Funderar vidare

Idag var min kollega, Yiyo, tillbaka från sin semester så det känns som om jag hade en ganska slö dag. Jag behövde inte göra allt grovgörat själv utan kunde koncentrera mig på lite roligare saker.

Jag red Ára och hon var fortsatt energisk. Vi lekte med tempot i tölten, varierade det och red mycket i tempon som för henne är lite svårare. Så det blev riktigt kort tölt och även mellantempo. När jag skriver svårare så menar jag att det lättare blir passaktigt och jag måste jobba mer på att få henne att använda bakdelen. Hon har helt enkelt lite svårare att bära sig i de tempona.

Jag longerade Hördur, Lia som äger honom pluggar på universitet och har mycket tentor nu. Annars så blev det mycket gulligull-jobb, borsta lite hästar och fixa, kan väl knappast kallas jobb?

Jag funderar vidare på hur jag ska göra och om jag skulle ha råd att ha min lägenhet själv om jag jobbade kvar här. Så jag kunde komma hem och bo hos mig själv, det vore ju toppen. Jag ska prata lite mer med Barla så jag har full koll på hur mycket pengar jag kommer kunna få. Den stora frågan är väl om det är värt att snåla för att kunna bo i sin lägenhet någon vecka per månad... Jag känner att jag behöver hjälp att tänka just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar