Sidor

söndag, juli 22, 2012

Drömmen om eget stall

Jag drömmer, precis som många andra, om att ha ett eget stall, en egen liten hästgård. Även om det ligger väldigt långt borta (först måste jag nog skaffa mig ett bättre betalt jobb) så är det kul att fantisera och tänka på hur jag skulle ha det. Jag tänker att jag skulle ha tre, fyra egna hästar och så lite inackorderingar, kanske 10 - 15 hästar, inte mer än så. Jag vill ju inte att det ska bli för mycket jobb. Jag skulle ha något slags lösdriftsystem med möjlighet att ställa hästar på box ifall behov finns. Jag tänkte att lösdriften skulle vara inbyggd i stallet så att man bara kan öppna en boxdörr för att ta ut sin häst. Jag skulle ha en väldränerad och grusad rasthage utanför som jag kunde öppna till olika beteshagar. Jag skulle mocka ligghall och rasthage varje dag.
Jag skulle försöka utfodra så individuellt som möjligt, låta de smala hästarna gå längre på bete på sommaren och kanske ställa dem på box och fodra extra på vintern.
Det skulle finnas fikarum, omklädningsrum, toalett och dusch. Sadelkammare också så klart.
Jag skulle ha en bra ridbana och en rejäl round-pen, drömmen vore förstås att ha ridhus också. Gården skulle naturligtvis ha bra ridvägar och stora betesmarker.
Stalljobbet skulle ta halva dagen och resten av dagen skulle jag träna hästar och hålla lektioner. Det vore drömmen för mig

5 kommentarer:

  1. Härlig dröm och vem vet en vacker dag blir den kanske verklighet. Låter som ett bra stall i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får väl spela på lotto eller nåt. :)

      Radera
    2. Dream on......
      Kan det tänkas finnas en undagtagsstuga för åldrad mor också vore det perfekt.Jag får med andra ord också spela på Lotto.

      Kram!
      Babijaga

      Radera
    3. Ja jag kan tänka mig en liten stuga till åldrad mor också, visst låter det som ett härligt liv?

      Radera
  2. Jag håller tummarna för att din dröm en dag ska bli sann! För jag tycker du är värd det! ^^ <3

    SvaraRadera