Sidor

onsdag, juli 04, 2012

Mera

Eländet verkar aldrig ta slut. Bjalla är halt och står kvar på sjukhus. De kan inte hitta orsaken så förmodligen tar vi hem henne imorgon och väntar och ser. Bantar ner henne en hel del, hon har kanske 100 kg övervikt och det känns ju som en starkt bidragande faktor till hältan.

Jag kände inte för att rida idag så jag longerade Ára. Hon gick fint, fortsätter att länga halsen lite i traven. Jag lät henne galoppera lite också men utnyttjade då hela fyrkantsspåret och sprang med. Att galoppera på volt grejar hon inte. Hon galopperade i båda galopperna och även i hörnen även om det kanske inte var helt rent.
Igår red jag henne och var faktiskt inte alls nöjd. Lyckades bara få vänstergalopp en gång och annars fattade hon högergalopp eller la sig i pass. Jag kan säga att det nog inte blir någon passträning på ett tag nu. Annars var hon väl fin som vanligt och jag misstänker att det är jag som gör något knas men tycker det är så konstigt då det alltid fungerat förut.

Jag red Elías igår också och han gick riktigt bra. Lyssnade fint och jobbade i ett stadigt tempo istället för att hela tiden öka. Han  har börjat bli riktigt ridbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar