Sidor

torsdag, juli 26, 2012

Hopplektion med Hamingja

Idag var det dags för Wendy att hålla lektion för mig igen och jag tror att hon blev glatt överraskad. Sist blev hon nog överraskad åt andra hållet men idag gick det som smort. Jag har hittat min hopphäst. Även om Wendy är duktig och tålmodig som hjälper mig så är nog Hamingja den bästa läraren. Hon hoppar helt enkelt och låter mig hålla på och försöka hitta balans och teknik själv. Hon stör mig inte utan låter mig hållas. Naturligtvis märks det lite på hur hon hoppar om jag gjorde bra ifrån mig eller inte men det är liksom inte avgörande. Och jag kan lita på Hamingja, hon hittar inte på något knas och hon vägrar inte och bär sig åt. Så jag ska nog lyckas lära mig jag med, när jag kommer tillbaka så fortsätter vi med hopplektionerna. Vi hoppade till och med en liten bana idag, i galopp.
Visst var jag lite nervös men inte så farligt och känslan när allt bara stämmer och vi båda hoppar i balans och harmoni är helt fantastisk. Så det var roligt men jag misstänker att Hamingja tyckte att det var ännu roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar