Sidor

tisdag, juli 24, 2012

Tisdag

Nu är det så där hett igen och jag får värmeutslag på benen. Helskodda ridbyxor är inte skönt.
Ára och jag jobbar vidare på att trava lång och låg och det går framåt. Jag vet nu hur jag får fram det. Jag värmer upp med lite tempoväxlingar och sen jobbar jag samling i kort tölt. Travar jag efter det långsamt så börjar hon sträcka ut halsen. Hon måste helt enkelt jobba ordentligt och samla sig först. Det är inte lätt, jag har tränat henne att vara snabb och explosiv och nu vill jag kombinera det med mjuk och avslappnad. Jag tror i alla fall att det kommer bli toppen! En del av er kanske tycker att det borde vara tvärtom, mjuk och avslappnad och sedan snabb och explosiv men ibland så går inte det. En del hästar har inte så lätt för sökningen framåt, nedåt och det kan krävas att man börjar i en annan ände för att det ska fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar