Sidor

söndag, juli 08, 2012

Igår

Igår värmde jag upp Ára ute för att sedan rida trav på volt på ridbanan. Syftet var naturligtvis att få henne att sträcka sig mer framåt, neråt. Det fungerade skitbra! Hon verkar ha bestämt sig för att hon tycker om det. Så efter att ha travat i båda varven så gav vi oss ut igen en liten stund  och töltade en del, även det gick bara fint. Det ska bli så spännande att se vad som händer med de andra gångarterna nu när hon börjar länga sig i traven och använda sin kropp annorlunda. Jag har stora förhoppningar.

Måste berätta att jag fick en sadel igår. Bara så där. Vanessa har köpt ny och denna sadel passar inte hennes hästar så hon vill bara bli av med den. Ska provrida i den imorgon, Barla sa att det är en bra sadel och hon tror att den är bra till mig. Jag hoppas i sådana fall att den passar till Lifri men jag kommer nog kolla lite mått och så innan jag släpar hem den till Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar