Sidor

söndag, juli 15, 2012

Regn!

Snacka om att jag valde fel tidpunkt att ge mig ut och rida. Jag är ledig och har hela dagen på mig så det är ju för typiskt. Det var fint i ungefär fem minuter, sen kom regnet och det verkligen vräkte ner. Jag och Ára var helt dränkta när vi kom tillbaka. Nu regnar det ju naturligtvis inte.
Jag hade tänkt värma upp lite ute och sen bege mig till ridbanan för att jobba på traven och längningen av halsen men jag ändrade mig. Ridbanan ligger helt öppet och det var obehagligt nog i skogen. Det blev lite tempoväxlingar i tölt istället samt en del arbete med arbetstempot, det blir lättare och lättare att rida hela tiden. Jag la även pass två gånger och nu fungerar läggningarna ordentligt från galopp, ena gången var passen riktigt bra, andra gången lite väl fyrtaktig. Det verkar helt enkelt som om passen ska tränas ganska sparsamt och att styrka och snabbhet tränas bäst i de andra gångarterna när det gäller Ára. Ára var som vanligt en stjärna trots att hon hatar regn.

Igår blev det ingen ridning eftersom jag kände mig hängig, egentligen är jag inte mycket bättre idag men jag kunde inte hålla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar