Sidor

onsdag, juli 18, 2012

Mjöll

Ára fick vila igår och idag longerade jag henne. Hennes skor sitter så löst att jag inte vågar rida men hovslagaren kommer imorgon. Hon gick fint idag, längde halsen i trav på riktigt. Hon lyssnade lite dåligt men jag tror att jag kanske inte riktigt var i form, det var för varmt för mig, runt 28 grader.

Igår red jag Mjöll, hon är syster till Ára och Rita som äger henne tyckte att det vore kul om jag provade henne. Egentligen är det nog inte riktigt ok, egentligen borde hon få betala för att jag rider hennes häst men för den här gången tänker jag inte skvallra. Det var roligt i vilket fall som helst. I karaktären tycker jag att de är väldigt lika men Mjöll verkar ha mycket mer pass. Tölten tyckte jag var svårare att få till men det kan bero på att jag vet hur jag gör på Ára. Klart är i alla fall att den verkligen måste ridas på båda två. Jag tycker att Ára har mer tryck i steget och mer aktion men det kan också vara för att hon tränas på ett annat sätt. Ja jag lyckades rida lite korsgalopp också och det brukar inte Ára bjuda mig på.

Annars så har det varit hästar på rymmen på morgonen och bortsprungen hund på kvällen så inte någon toppendag precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar