Sidor

fredag, juli 06, 2012

Uppdatering

Idag bytte vi bandage och tog bort dränaget på Dimmblá. Det såg jättefint ut och alla stygnen satt som de skulle, det var en glad överraskning.
Bjalla är hemma igen, hon har en inflammation i "läderhuden" (ja jag vet inte vad det heter på svenska) i hoven, något som skulle kunna vara början på fång. Nu står hon med hovförband med silikon i och går på strikt diet.
Skuld och fölet har åkt till vår hovslagare så att fölet får jämnåriga lekkamrater.
Ridskolan är stängd för sommarlov nu och vi har släppt Skjóna, Undrun och Flikka på bete här hemma. Många hästar åker till alperna nästa vecka och de ridskolehästar som är kvar kommer jag rida till under lovet. Arvakur blir kvar en vecka, sedan får han lov. Hamingja, Faxi och Sveppur blir kvar med mig hela tiden. Jag har även Ára och Elías att rida plus några hästar att longera och ta med som handhäst. Så jag kommer ha en del att göra.
Barla åker till Island på söndag och kommer hem den 23, jag är själv och ansvarar för allt så jag hoppas att hästarna håller sig i skinnet och inte blir sjuka.
Jag har bokat mitt flyg hem, åker hem den 31 juli.
Ára är en dröm som vanligt och igår gjorde hon något helt nytt som fick mig att skina som en sol och tappa hakan av häpnad. Hon längde halsen i trav. När jag satt på. Helt fantastiskt och något som den hästen nog aldrig gjort förut. Det var visserligen bara några meter, sedan ångrade hon sig. Men vet ni vad? Idag gjorde hon om det! Så det kommer framåt här.

7 kommentarer:

  1. Kul att du kommer hem snart igen - då måste du komma hit :) hoppas det ordnar sig med utbildningen, verkar ju dumt annars att. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag kommer ut till er! Måste ju se hur det går för dig och Framtid!

      Radera
    2. Japp och hålla lektion med Atli & mig :)

      Radera
    3. Det gör jag så gärna!

      Radera
  2. Det heter läderhuden på svenska så det är heeelt rätt! ^^

    SvaraRadera