Sidor

tisdag, juli 10, 2012

Tisdag

Idag tog jag Ára som handhäst för första gången. Alltså första gången för mig, Ára har säkert varit handhäst förut. Hon skötte sig exemplariskt, finns det något som inte går att göra med den hästen? Hon sprang på så fint, jag tycker om att kunna titta på när hon rör sig. Galoppen verkar konstigt nog vara bättre när jag rider, kanske anstränger hon sig mer då? Tyvärr verkade hon inte tycka att det var särskilt roligt, det var väl okej, inte mer. Synd för jag tror att det är bra för henne att få röra sig utan mig och longering blir lite enformigt ibland.

Jag red Faxi idag också, en av våra gamla ridskolehästar. Han är vanligtvis lång och tung och känns helt omöjlig att få ihop men idag var han fin och gjorde bra ifrån sig. Det enda jag gjorde var att säga till honom att gå med lite energi, "framåt hörru!", och det gjorde susen. Han påminner lite om Ára i sin personlighet men jag vet att de är ganska nära släkt så det är kanske inte så konstigt. En rolig sak är att jag kan skänkla med hälarna på Faxi, han är så stor. Men så har jag hört att de fick betala extra när de importerade honom eftersom han inte är en ponny.

Vi bytte förband på Dimmblá idag och såret var inte helt fräscht men stygnen håller. Vi ska byta på fredag igen men kanske blir det tidigare, veterinärerna konfererar.
Hovslagaren kommer imorgon och ska kolla Bjalla plus byta hennes förband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar