Sidor

torsdag, oktober 04, 2012

Always look on the bright side of life

Jag känner att jag låtit mig påverkas alltför mycket av de negativa sakerna som händer just nu och tänker därför berätta lite om de bra sakerna som händer nu också.

Jag har ett nytt projekt, Katla, född -89 och inte riden det senaste året. Hon har jättefina gångarter och mycket energi. Hon ska nu sättas igång och tränas. Andrina kommer hjälpa mig med longering och så när jag inte hinner men jag är ansvarig för upplägget av träningen och kommer sköta ridningen till en början i alla fall. När hon är i ordentlig form (förhoppningsvis om ett halvår) så kanske hon kommer börja gå i ridskolan.

Helgen efter Brevet så är vi ett gäng från stallet som kommer ge oss iväg på en skojtävling, Swissmót. Vi är fyra som kommer tävla som lag så vi kommer ha åtminstone ett ekipage i varje gren. Grenarna är Flergång (3 valfria gångarter visas), handhästridning, någon slags öltölt med hinderbana och tölt över en träbräda, domarna har förbundna ögon och lyssnar bara på takten. Vilka hästar vi kommer ta är ännu lite oklart men jag tror att det blir skitkul!

Sen så finns ju Ára fortfarande kvar men upplägget blir ju lite annorlunda. Som det verkar nu kommer jag träna henne tre dagar i veckan och även hålla lektioner för mamman och äldsta dottern. Så det blir väl fem dagar i veckan med Ára ändå. Arbetsformen blir bara lite annorlunda. Jag ser faktiskt fram emot att ge dem lektioner, de är så himla gulliga och vill verkligen lära sig.

Höll ju på att glömma att berätta att helgen kommer spenderas på hotell i andra änden av Schweiz för att titta på när mina kära stallkamrater tävlar. Jag hoppas på fint väder så att jag verkligen kan njuta av att vara ledig och bara titta på hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar